torsdag 3 juni 2010

Gräsänka igen

Vid det här laget är jag mycket van vid att min man reser i sitt jobb. Han har gjort det i över 10 år. När han är borta 1-2 nätter så är det helt okej. Men när han är borta en hel vecka så är det drygt. Fördelar när han är borta: Jag har makten över tv-dosan (viktigt eller hur ;o), kan gå och lägga mig tidigt (han vill annars att jag ska sitta uppe med honom), strunta i disken (berget växer ;o), många frinätter på hotell som hela familjen kan utnyttja.
Nackdelar: MÅNGA fler!!!

Tisdag och onsdag kväll tillbringades utomhus! SOL & VÄRME! Jag äter en del mediciner som gör mig mycket trött + att allergin gör mig trött så jag orkar inte så mycket på kvällarna. OCH då MÅSTE man LYSSNA på sin KROPP! Det är en lärdom jag lärt mig de senaste åren. Ibland lyckas jag, ibland inte.

När det är varmt ute är det perfekt med sallad till middag; färsk pasta, pesto, bladsallad, soltorkade tomater, fetaost, oliver, tomater, paprika, gurka, färska örtkryddor, olivolja och salt & peppar! Mums! Så enkelt! Servera på ett stort vackert fat eller i en vacker skål. Drick citronisvatten i glas på fot. Vi äter också med ögat! Även på vardagar :o).

I går kväll var några av mina goa vänner hos mig. Petra (min svägerska), Hanna, Sara och Lisbet & Lennart. De förlade sin lovsångsövning hos mig. Vi badade, grillade korv och medans de andra övade så fick jag en lång pratstund med Lisbet. Mysigt!

Jag tittade på Livvakterna på tv och sen hoppade jag i säng. Elin ligger alltid bredvid mig i dubbelsängen, när Andreas är borta. Det är SÅ MYSIGT, jag kan ligga och titta på henne när hon sover och känner sådana varma lyckokänslor över att hon är min dotter. Storasyster Emelie inger precis likadana känslor. Mina skruttungar!

Ja, visst är det väl bra att alla mammor har världens bästa barn :o).

Kram, kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar