fredag 18 juni 2010

Äntligen

Ah, äntligen fredag!! Och den här fredagen har jag särskilt sett framemot. Min kusin Maria (dunderbästis!) och hennes två döttrar kommer till oss i helgen. Mattias (maken) är hemma och snickrar på eget hus och Guds hus (Citykyrkan i Örebro bygger nytt). Har några minuter kvar på lunchen så jag passar på att blogga. När jag umgås med Maria så kan jag koppla av till 100% :o). Vi är väldigt lika och våra döttrar trivs så fantastiskt bra ihop. Jag har 40 kusiner men det är något väldigt speciellt med Maria. Vi har hängt i hop sen vi var små. Ofta önskar jag att vi bodde i samma stad. Hursomhelst så har vi laddat för "det kungliga bröllopet". Ja, jag är FÖR monarkin! Vi alla kommer sitter klistrade framför tv:n (och sen har vi ju VM i fotboll också!!!). Vi ska softa, bada (absolut, vi kan bada i poolen fast det är mulet, vattnet är uppvärmt till 28 grader). Prata, spela kort, ta långa promenader och äta god mat. Det blir både lax, räkor, pajer & grillat + lite godsaker också. Vilken helg, eller hur ;o). Finns det då inget moln på min himmel?? Nja inte den här helgen i allafall. Livet innehåller både glädje, sorg, smärta och lycka. Jag tror att det är viktigt att kunna stanna upp och njuta av nuet och vara tacksam för det man har, framförallt de "små" detaljerna, som att jag har en bra bok hemma att läsa, mina barn är friska och glada i dag, jag har en säng att sova i etc. Det vill jag göra den här helgen!



Titta på William! Han njuter av nuet! Gör det du också :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar