onsdag 23 juni 2010

Läsa

I vår familj gillar vi, som de flesta familjer, att läsa böcker! Under tiden mamma var sjuk och tiden efter begravningen så har jag dock inte läst mycket alls. Har inte orkat. Annars så är bokläsning en oerhörd avkoppling. Om jag läser faktaböcker eller kristen undervisningslitteratur så vill jag läsa lite i taget, kanske göra lite anteckningar i marginalen och fundera över det jag läst. Jag minns när jag pluggade på högskolan. Då tog jag tid på hur lång tid det tog för mig att läsa ett visst antal sidor på svenska och engelska. Jag hann 40 sidor svenska eller 20 sidor engelska på en timme. Detta hjälpte mig när jag planerade min studietid. Jag var strikt tvungen att plugga mellan 9-16. Då var barnen på dagis. Jag tog mig alltid ledig fr-sö. Bortsett från tentaveckor. Men oj vad trött jag var många perioder. Elin var mycket sjuk när hon var liten och Emelie vill inte sova, varken dag, kväll eller natt (tro mig, vi prövade ALLA metoder!). Jag har insett nu att ingen förutom Andreas och mina föräldrar insåg hur tufft det var. Det hände ofta att jag somnade i biblioteket på högskolan. Ibland i en fåtölj, ibland vid ett bord. Zzz!



Böcker jag läser nu - parallellt!



Ett par olästa böcker ur min bokhög, som jag varje år bygger upp, inför semestern. Då slukas det böcker :o).



Vi gillar även tidningar; här är ett urval av vad som låg på bordet.
OBS! Maken läser båttidningar ;o)

P.S Glöm inte läsa dagstidningar varje dag! Viktigt att följa med i vad som händer i vårt samhälle! Är det någon som somnar nu... Zzzz...

P.S igen. Bästa boken av alla: Bibeln. Den berättar om livets mening!

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar