lördag 12 juni 2010

Kvällar & student

Torsdagkväll var Emelie på konsert på Cirkus i Stockholm och Andreas var med jobbet i Belgien. Elin o jag hemma själva. För mig är kvällar viktiga. Om jag har mycket en dag, eller flera dagar så har jag min andningspaus på kvällen. Hur länge beror på hur mycket jag har att göra. Jag ÄLSKAR att sätta mig i soffan med en kopp te och en smörgås och en bit mörk choklad. Jag umgås med barnen, eller läser en bok eller tidning eller tittar på DVD eller tv. Jag varvar ned. När jag sen lagt mig i sängen så är det min tid med Gud. Då pratar jag med honom (högt eller i tanken). Kvällar är helt enkelt toppen!

I fredagskväll var det också toppen. Skyndade hem från jobbet, bytte om och sen åkte jag och Andreas till Västerås (tjejerna var inte med; Elin hade ridlektion och Emelie var på födelsedags-övernattning). Michaela Nordén, våra fina vänner Mats & Monicas dotter, tog studenten. Vi blev bjudna på en fantastisk buffé, mums! Vi skulle egentligen inte stanna så länge (Elin ville inte vara själv hemma), men hamnar man i härligt sällskap så är det svårt att slita sig. Jag trivs SÅ bra med våra vänner i Citykyrkan i Västerås. Här kommer några bilder.

Söta och goa Michaela



Karin, Karin & Karin!



Andreas tar för sig av den goda maten!



Vi lärde känna Mats & Monica och deras flickor i slutet av 90-talet. Vi har gjort mycket tillsammans och vår relation och vänskap kommer att fortsätta växa. Flera sommarsemestrar har vi seglat tillsammans i Stockholms skärgård. Vi har många foton i pappersform men jag hittade några digitala.

Mats & Monicas senaste båt



Midsommar på Engsö i Mälaren



Elin fyller alltid mitt i semestern. Dags för tårta! Linda & Elin



Våra båtar bredvid varandra.



På Engsö, promenad på väg till slottet.



Oräkneliga är alla timmar barnen tillbringade i våra jollar och på klippor. De "lagade mat" och lekte i timmar.



Mats grillar.



Vi är så välsignade med många underbara vänner. Tack Gud.

Kram Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar