tisdag 11 oktober 2011

Ljuva sommar

Eftersom jag inte har bloggat på ca nio månader så har det hunnit lagrats enorma mängder bilder på min hårddisk. Någon dag kommer jag lägga ut bilder från vår segelsemester + några andra tillfällen.

Här kommer lite bilder som får - i allafall - mig att samtidigt surfa på Ving:s hemsida efter semesterresor till solen. Ett sammanträffande?


Jag och Emelie på Samuel och Josefines bröllop


Elin & Hjalmar


Familjen Färkegård i poolen. Barnen älskar vatten mer än vad föräldrarna gör :o)


Glass & jordgubbar är ett måste på sommaren. Ofta!!


Titta vad jag fann bredvid vår stenterass. En lite igelkott som i godan ro slickade sina små tassar. Hjalmar förpassades snabbt in i vardagsrummet och till slut vaggade "kotten" ner för slänten och in i buskarna. I lugn och ro.


Allt som morfar har, som har hjul, brukar min bror Lars och Elin flitigt prova. Vare sig det är rullator, rullstol eller som här elrullstol. Hjalmar gillar det också.


Emelies bästisar Moa & Martina (går i samma klass) brukar ibland hänga med ut i båten. De är så gulliga tjejer!


I slutet av maj hade vi förmånen att ha Mark & Nesta Mumford på besök. Det blev bl a ett heldagsbesök i Stockholm. Rosendals trädgård, Fjäderholmarna, Gamla stan och italiensk restaurang. Vädret var på topp och behöver jag tilläga att de formligen "älskade" Stockholm och dess skärgård.


Elin och en av hennes bästisar med deras lärare Bengt. Skolavslutning i 6:an. Så nu har jag två tonåringar i huset. Skolavslutning är alltid mysigt och en kär tradition. Fina kläder, fin i håret, fotografering, far- & morföräldrar, rosor och tårta! I år ackompanjerades vi dock av ett ihållande hällregn.


Klassen. En mycket bra sådan. 31 elever och alla kunde leka med alla. Mycket omtänksamma barn!


Elin 13 år


Emelie och Elin är inget undantag från många andra ungdomar när det gäller fotografering. Det fotograferas i det oändliga och gärna tio bilder på vad jag tycker är exakt samma motiv! Här är en av 20 bilder på Elin en sen sommarkväll.


Jag har en hallonhäck. Hade en hallonhäck. Två år i rad kördes den sönder av små traktorer. För att bygga pool och stenterass. Nu har jag väntat i 3 år på att de små arma buskarna ska blomma ut och ge mig många hallon. Men... jag får nog vänta lite till. Eller är det någon som har något tips på vad man gör för att få mycket hallon igen. Just nu ligger det på ca 18 hallon/dag. Men jag har en buske där man varje dag kan plocka ett hallon. Det äter jag med vördnad. Inget barn eller make kommer i närheten av det.


Vackra pelargoner


Elin och Hjalmar myser


Vatten och glass är inte fel när man är parkerad i solstolen


Mm... lugna, långa frukostar är great!


Ja, vad kan man säga... livet på en pinne!

Kramis. Nu ska hoppa i säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar