fredag 25 juni 2010

Välkommen Felix!

I går kväll kl 20.10 föddes Felix Hjalmar Wilkins! Vad vi har väntat på dig! Mamma är Sofia (min brorsdotter) och pappa är Mike. De bor i Bath i England. Men han heter ju som vår hund! Japp, det är ett släktnamn. Min farfar hette Hjalmar Andersson. Men hans barn fick heta Hjalmarsson. Det är också mitt flicknamn. Min pappa (Felix gammelfarfar) heter Hjalmar i andranamn. Min kusin har också döpt sin son till Hjalmar. Gulligt!



Mamma & pappa till Felix



Sofia & Mike. Bröllop i Skanör 19 juni 2007



Bröllop i Winchester (England) tre veckor senare.

Ja, de gifte sig först i Sverige. Maken vigde dem i Skanörs kyrka. Tre veckor senare (efter bröllopsresan) så gifte de sig igen. Första bröllopet i Sverige var ett "typiskt" svenskt kristet bröllop med middag, tal o spex. Festen i England var utomhus, det var barbeque med helstekt gris. Kvällen avslutades inne i kyrkan med ett "Westlife-liknande band" och dans. I Sverige hällregnade det hela dagen. I England var det jättevarmt o soligt.

När vi skulle flyga över till England (min familj o släkt) så uppstod en mycket stressad situation. Jag hade packat allt jättenoga pga att jag o tjejerna dan efter bröllopet skulle ta bussen från London till Paris och inte ville ha så mycket packning. Där väntade Andreas på oss med bilen. Jag hade naturligtvis packat i våra pass. Vi checkar in, går igenom passkontrollen och sitter och väntar vid gaten. Helt plötsligt säger Emelie "Mamma jag har mitt gamla pass med mig!". Jag kollar, javisst, hennes nya pass som Andreas fixade när hon följde med honom till Afrika året innan, låg hemma. Det hon hade med sig hade gått ut. Jag gick och pratade med polisen i passkontrollen. HUR kunde hon komma igenom??!!. De hade inget bra svar, men nu blev det BRÅTTOM. De sa att hon kommer nog in i England, men inte Frankrike och andra länder i EU. Jag tog Emelie o sprang ut ur flygplatsen. Vi kastade oss i en taxi och han körde oss till polisstationen i Västerås. Samma dag var det BIL-cruising i Västerås. Stora delar av Västerås stängs av helt. Jag fick nästan panik. Men vi kom fram, fick gå före i kön. När vi dock stod där så frågade polisen i luckan efter pappan. Jag sa att han är på väg till Sthlm. Vad gör vi?? Hon får ringa Andreas och fråga ut honom för att fastställa hans identitet och sen få ett godkännande av honom att jag ordnade ett nytt pass. Polisen visste ju inte om jag var en desperat mamma som flydde med mina barn;o). Min mamma och min familj bad att vi ska hinna. Vi har rest 10-tals ggr med Ryanair och de är aldrig sena, men den här gången var flyget försenat 1 timme. Inte på grund av oss dock. Så vi hann med andra ord. Men jag hade hjärtklappning x 10. Vi var ju tvungna att hinna med flyget. Vi skulle ju på bröllop och Emelie var tärna. Ja, så kan det gå.

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar