söndag 13 juni 2010

Damer, tanter, kvinnor, tjejer??!!

Fredag natt kom jag inte säng förrän kl 01.00. Maken och jag myste i soffan framför en film. Sen blev jag störd under natten av katten & hunden. Tidigt på morgonkvisten så bankades det på grannens tak och min mobil ringde. Jag stupade i säng igen och vaknade 10.30 och trodde att det var tidig morgon(!!). Då fick jag sätta fart eftersom jag skulle ha tjejkompisar på grillbuffé kl 15.00. Avsikten var att det skulle vara 25 grader + strålande sol. Vi skulle alla sitta i solen eller bada i poolen och bara njuta av sommar och gemenskap. Nu fick hoppa över att njuta av sommaren ;o). Vi grillade fläskfilé och grönsaker på spett & tände ljus inne samt åt god mat & smarrig dessert. Det var mycket trevligt! Vi avslutade med att spela "Med andra ord" och vi skrattade hjärtligt! Jag och flera med mig planerar regelbundet grejer i vår kyrka för alla kvinnor/tjejer som är 18+. Det kan vara allt från utflykter, spa-dag, filmkväll, andakt & förbön. I en kyrka så umgås man ofta över generationsgränser och vi är alla olika men man får vara den man är och det är skönt! Vi behöver varandra; vi kvinnor borde vara varandras bästa vänner, uppmuntra varandra, prata gott om varandra och finnas där i både ljusa och mörka tider.

P.S Tyvärr så glömde jag bort kameran. Inga bilder på tjejena ;o).

Elins kompisar Ida & Alicia sov över hos Elin och hängde med oss i dag när vi åkte till vår segelbåt som ligger i Mälaren (Västerås). Vi hade med oss chokladmuffins, vattenmelon, kaffe, läsk, korv med bröd. Solen lyste och det var varmt och skönt. Vi åkte till vår båtklubbsö, Rågsäcken. Det goda vädret höll i sig ett par timmar. Men när vi satt på bryggan och klämde i oss korv så kom de första dropparna. Sen fick vi fly in i båten. Det blev kortspel med tända ljus! Glömde kameran, igen! Men några bilder har jag på Ida & Alicia + bilder på Rågsäcken.

Ida & Elin på fjolårets skolavslutning



Alicia & Elin



Lite sommarbilder från Rågsäcken (ö i Mälaren). Här badar Elins kompisar runt båten och jollen på Elins kalas förra sommaren.



Moa (Emelies bästis) utanför dasset.



Maken på bryggan där optimistjollarna ligger.



Tjejerna på kalaset äter grillade hamburgare.



En av de stenstränder som finns runt ön.


Emelie och Martina (Emelies bästis) väntar på hamburgare




Nu är vi hemma igen. Tvärtrött, jag tog faktiskt en tupplur i båten på vägen hem. Men jag har haft en del att fixa i kväll då båda tjejerna har skolavslutning i morgon. Jag har även bakat en glasstårta till fikat efteråt. I morgon glömmer jag inte kameran. Lovar.

Nu går jag och sätter mig i soffan med en kopp te och nybakade scones. Det doftar i hela huset!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar