måndag 27 september 2010

Shopping lördag

Hela familjen åkte till Västerås för att handla (nåväl, maken var mest med som chaufför, hade en släpkärra på bilen).

Hade egentligen för lite tid... men Emelie & Elin hittade lite kläder & jag lite smått & gott. Vi sammanstrålade med maken och åt god mat på en mongolisk restaurang i Västerås.

De har återöppnat en ny (räcker det inte??) häftig galleria i Västerås. Jag blev imponerad; så fint & så många roliga affärer & matställen. OCH gissa vad jag fann?? Juicebaren från Stockholm!!! Eftersom vi hade tidsnöd så hann vi inte stanna till där, men jag & tjejerna bestämde på studs att det blir en ny, längre shoppingdag i Västerås så småningom.



Häftig glass-affär i Västerås. De "bakar/knådar" glassen och "stoppar" i vad du önskar; dumlekola, kexchoklad etc. Du "gör" alltså din egen glass. KUL!



Enda bilden från Västerås. En söt Elin.

Efter lite mer shoppande så åkte vi till Ikea, där vi köpte en vit fåtölj. Jag nämnde ju tidigare i en blogg att jag hade bjudit på en fåtölj på Blocket.se, men säljaren hörde inte av sig. Inga fler "Jennylund" fåtöljer har varit till salu, så jag bestämde mig för att vi köper en ny istället. Eftersom vi (läs: jag & tjejerna) blev sena, så hyrde maken om släpkärran för ett dygn och släpade med oss till hamnen. Där fick vi hjälpa till med att ta ner segel, bom + tömma båten på filtar, flytvästar mm. Det småregnade, blåste & var hemskt väder. Ingen bra dag för "båt-fix", men det måste ju också göras. Men sen for vi hem.

Maken förberedde predikan hela kvällen, Emelie var på ungdomskväll i kyrkan och Elin & jag tog det mest lugnt. Ok, jag backar lite... först var jag tvungen att bryta mig in i tvättstugan för att nå tvättluckan och fylla på med tvätt. Min tvättstuga = massor av ren & smutsig tvätt, sopsortering, kattmat, hundmat, kattlåda, skor, dammsugare, tvättställning, ytterkläder, fotbollsgrejer & ridgrejer, mopphink.... ska jag fortsätta??? Det krävs mycket disciplin & TID!!!!!!!!!!!!! för att hinna med kaoset!

Jag ni känner väl igen det??? Eller ni kanske har perfekta tvättstugor ;o).

Nåväl, det blir så när vi är borta flera kvällar och även borta en hel lördag. Vi ligger m a o efter. Men jag fick "kväller" till slut i lördags ;o).

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar