torsdag 30 september 2010

Lilla lördag

Nu har jag lunch så jag passar på att blogga. Det är torsdag & m a o är jag på Ösby. Ska hem en vända efter jobbet innan jag måste tillbaka hit. Föräldramöte 18.30 (jobb).

Ibland, mitt i veckorna, så känner jag för en myskväll med maken. Det hände i går. Vi stängde dörrarna till vardagsrummet och så fick vi några timmar för oss själva. Jag rotade fram lite ur skåpen; saltade & rostade solrosfrön, gröna & blå druvor, riesen-kolor & GODA chips! Ny smak från OLW tror jag, man kan rösta om man vill ha den kvar. Det gjorde jag! Men den ligger bara på 3:e plats. Smaken är Pickles & english mayo! Det smakar engelska chips! Åh, tänk om den kan bli kvar i stället. I England köper jag ALLTID "prawn" crisp. Det är chips med "räk-smak". SUPERGOD!!!

Hursomhelst, maken laddade ner (köpte en film)som hetter "Prince of Persia". Hyfsad lätt underhållning.

I går hann jag även med, eller rättare sagt fick någon märklig energi, att byta ut vår/sommar garderoben mot höst/vinter. Det känns så skönt när det är klart och så får man en klar bild över om man måste "förnya" lite. Däremot tar ju alla höst & vinterytterplagg & skor SÅ STOR plats! Vi som har en minimal tvättstuga (som ska rymma 3 ton andra saker) har brist på utrymme! Har ingen lösning nu, så jag får stå ut med en ÖVERBELAMRAD hatt- & skohylla i vår hall.

Äh, nu måste jag jobba!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar