söndag 19 september 2010

KD på stan

I går var jag på Sala torg och "val-spurtade". Fick prata med många människor, men främst ansiktsmålade jag barn. Sara hjälpte mig och maken, Peder & Jonathan vred 100 ballongfigurer. KD hade hoppborg & godisregn! Kul!











Direkt efter torget åkte jag till min vän Maria i Tärnsjö. Ca 20 vänner (kvinnor) träffades för att äta kak-buffé (MUMS!) och umgås. Jag undervisade, vi sjöng lovsång och så bad vi för varandra. Det var en skönt stund.

Väl hemma igen, fixade jag lite gott fika till maken, mig, Elin & syssling Emma. Emelie var på Kulturnatta i Västerås med kompisar. Maken & jag såg filmen "Bounty Hunter". Kul & underhållande! Skön lördagkväll men somnade sent eftersom jag hade svår migrän runt midnatt. Fy bubblan, vad jag var trött på migrän i natt!! Blä!

Hade ställt klockan på 07.45 i morse. Åkte bil till Vallaskolan & Ekebyskolan (två vallokaler) med KD-valsedlar. Hem igen och hoppade i säng. Sömn är oerhört viktigt för mig med tanke på migränen. Sov sen till 12.00.

Solig & varm söndag. Åt frukost (Emelie hade bakat scones på rågsikt & grahamsmjöl) & läste SvD. Sen förberedde jag maten & tog en stor disk innan det var dags att hämta pappa för att åka och rösta. Jag åkte till fel vallokal, så det tog en stund innan vi var klara. Nu är vi hemma igen. Emelie tittar på tv, pappa sitter och sover i soffan. Maken är i kyrklokalen och renoverar. Jag hinner inte i dag pga valet & jag ska skjutsa Emma till tåget i Västerås kl 15.45. Men nu väntar vi på att maten ska bli klar. Kycklingfilé, klyftpotatis, bearnaiesås & sallad.

I kväll ska jag bara koppla av med film, valvaka & kvällsfika.

Det känns spännande med valet. En speciell dag. Eftersom jag hade min KD t-shirt på mig när jag röstade så fick jag svara på frågor från väljare. Kul! Jag tror verkligen stenhårt på KD:s politik och måtte alliansen vinna!!!!

Ha de gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar