torsdag 9 september 2010

Renoveringsdags

Ja, men inte i vårt hus, utan i vår nya kyrkolokal i Sala. Det finns inte en pinal i lokalen. I kväll börjar vi med att tvätta väggar & panel. Skrapa bort dekal från skyltfönstret och lägga ut papp på alla golv. På söndag kan vi troligtvis börja "grunda" med färg och kanske börja måla taken. Hm... är jag för optimistisk nu?? Vi är dock många som kan hjälpa till!

Tanken är att "ljusa" upp lokalen med ljus färg + en fondvägg (med tapet). Toaletterna är fräscha men väggarna behöver få ljus färg. När det gäller "barn-rummet" så har Erica & jag en hel del idéer. Få se nu när vi kommer i gång vad alla andra tycker. Eftersom vi har en smal budget så måste vi hitta smarta lösningar & fynda inredning billigt. Men fint kommer det att bli! Stilrent med en "lantlig" touch!

Få se när vi blir klara. Ett liten privat önskan, är att vi ska kunna ha "kvinna 18+" julfest i lokalen! Få se!

I dag jobbar jag på Ösby naturbruksgymnsium (lunch nu) men på eftemiddagen åker jag in till stan igen på personalkonferens. Jag ska också informera lärarna om specialutformat program, konsekvenser av reducerat program och andra "roliga" regler ;o).

Sen ska det handlas grejer till kvällen. Elin, lovade att laga mat i kväll, så det slipper jag.

Längtar också till i morgon. Maken & jag ska åka till Stockholm (hotellweekend). Så mysigt att få strosa, shoppa lite, äta gott & bara rå om varandra. Längtar...!

Kram kram & hösten som kommer behöver inte vara "grå" till sinnes, hos Gud finns glädje VARJE dag, oavsett årstid. Bra va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar