måndag 27 september 2010

Helgen inleds...

Ibland händer det så mycket under helgerna att jag, på måndagen, inte kan dra mig till minnes vad jag gjorde i fredags!!??



Först tänder jag många ljus...



Ännu fler...



Även utomhus för att maken & äldsta dottern ska känna sig extra välkomnade...



Elin spelar piano under tiden...



Äntligen... maken hemma! Visst är han fin!



Hjalmar väntar på makens ankomst...



Det blev lite enkel mat (trekanter)... men oj så gott... en skön kväll men jag stannade inte uppe sent, fick migrän... (igen!).

Recept "Trekanter" från min svägerska Britt. Men nu "höftar" jag bara för ca 4 personer.

Ingredienser: vitt franskbröd, rökt skinka, 3 dl riven ost, 1½ dl matlagningsgrädde, 100 g smält margarin, chilisås/ketchup, stark senap, persilja (går bra med fryst), 3 st tomater.

Lägg 1 rökt skink-skiva + en skiva tomat på 9 skivor vitt bröd.
Blanda ALLA övriga ingredienser i en skål.
Smeta fyllning på 9 skivor vitt bröd.
Lägg i hop "fyllningsbrödet" med "tomat/skinkabrödet" till en dubbelmacka och skär ett snitt på snedden (blir en trekant). Ställ alla trekanter i en smord form. SPAR fyllning som du sen brer uppe på allt bröd. In i ugn (200 grader) tills osten har smält och brödet har fått fin färg och lite knaprig skorpa.

Serveras genast (godast när det är varmt) + en grönsallad med olivolja & mangovinägerdressing.

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar