fredag 3 september 2010

Jobb

Nu består livet mest av jobb! Hektiskt värre på skolan och jag är tacksam för att det är fredag. Helgen är väl inte mindre intensiv, men lite vila ska jag nog få.

I går kväll hade jag föreläsning för föräldrar om meritpoäng, urvalsgrupper, kompletteringsregler inför högskola/universitet. Sen var det dags för föräldramöte för alla 1:ors föräldrar. Eftersom jag själv nu är förälder till en 1:a så traskade jag iväg till ett klassrum för information. Emelie går samhällsvetenskapliga programmet och har toppenkompisar och en riktigt bra klass. Sen att hon har fått skolans bästa lärare till mentorer gör ju inte saken sämre :o).

I morse vaknade jag med migrän (igen) och somnade därför om en timme. Kom till jobbet vid 10. Nu har jag lunch (har ätit min frukostsmörgås). Har en hel del jag måste hinna på jobbet innan jag går hem i dag.

Elin har kalas (12 år) - disco för alla tjejer i klassen. Hon & en kompis som heter Ebba arrangerar alltihop. En lokal är hyrd så direkt efter jobbet åker jag dit för att fixa tillsammans med tjejerna och Ebbas mamma. Lite senare kommer Andreas. Emelie ska ha tjejmiddag i kväll så vi får inte komma hem före 21.45!

Ha en riktigt skön kväll & helg... jag ska njuta lite sent i kväll, om jag inte somnar i soffan ;o).

Kram kram och kom ihåg att du är vacker och underbar, precis som du är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar