fredag 17 september 2010

Ah... fredag...

"Vilken härlig dag, tack gode Gud för vädret. Vilken härlig dag, jag lever den för dig. Vilken härlig dag, och allt blir bara bättre, ju mera jag ser av allt som du (Gud) gett till mig". Den här sången brukar jag i bland sjunga, när jag cyklar på morgonarna till jobbet & solen lyser.

Fast mycket i livet kan vara svårt, smärtsamt & komplicerat så har vi ändå så mycket att vara tacksamma för. T ex det är fredag och jag är snart ledig, solen lyser, jag har ett jobb, jag får ha en myskväll med min familj, jag har ett hem, mat att äta, är frisk... ska jag fortsätta??

Det betyder inte att man ignorerar det som är svårt, det handlar mer om ens inställning; tacksamhet föder glädje. Faktiskt.

Jag ska jobba till 17.00 (rast nu) och sen till valstugan innan jag cyklar hem och börjar laga middag till hela familjen + Emma (tjejernas syssling). Det blir tacopaj & filmkväll (och partiledardebatt ;o).

Tacopaj - recept (4 pers):
Pajdeg 3 dl vetemjöl, 125 g margarin + 2 msk kallt vatten. Lägg i kyl en stund och tryck sen ut i en ugnsfast form.

Bryn 5 hg köttfärs, ha i en påse tacokrydda, peppar & salt. Häll i pajskalet.
Tärna 3 tomater och lägg uppepå. Lägg på ½ burk kidneybönor (kan uteslutas.
2 dl creme fraiche (15%)blandas med 4-5 msk majonäs. Klicka sen ut på fyllningen.
Till sist, strö 2 dl smakrik riven ost över alltihopa.

Grädda i ugn (200 g) i ca 30-40 min (vet inte exakt tid, när det har fått fin färg coh pajskalet ser bra ut)

Ät med en grönsallad och tacochips. MUMS!!!!!

I morgon väntar nya utmaningar. Kom gärna till Sala torg! I morgon händer det mycket roliga saker där. Speciellt för barn!

Kram och var rädd om dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar