tisdag 14 september 2010

Råd & rön

Har under årens lopp prövat MASSOR av olika hårprodukter. Köpta på dyr salong och billiga Willys. Eftersom jag har självfall, så krävs en del för att få håret som jag vill ha det. (Fast de flesta mornar, så rufsar jag bara till det och åker till jobbet... det blåser när jag cyklar = hårfön).

NU HAR JAG ÄNTLIGEN HITTAT TOPPEN PRODUKTER!



Gammaldags hederlig hårspray som mamma min använde när jag var liten. Någon gång i min ungdom tror jag att jag kallade den för "tantspray". Flera mode/skönhetstidningar rekommenderar sprayen och JA, den är toppen! Eller är det jag som har blivit tant??!! :o)

Hårskummet är också toppen (Märke: Björn Axén)! Ger härliga lockar!

Nu till bra böcker!



"Tusen strålande solar" läste jag en semester för två år sedan. Jag ömsom grät & skrattade. En gripande & stark bok. Den ger också en bra inblick i människors liv i Afganistan, särskilt kvinnor. Läs den om du inte har läst den!!!



Bokens titel säger allt om innehållet. "För upptagen för att inte be". Bön är en livsstil. Ett liv med Gud, här och nu. Gud finns med i min familj, i mitt äktenskap, i min släkt, på mitt jobb, i mitt hem, i kyrkan, med mina vänner. Gud är min vän & jag älskar honom & känner mig omsluten av hans kärlek. I vårt samhälle så snurrar allt väldigt snabbt & människor "har inte tid". Men hos en kristen så är utmaningen att "stanna upp" och inse att det är bönen som bär mitt liv och allt runt omkring mig.

Värt att tänka på.

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar