lördag 4 september 2010

En bra lördag

I går kväll (natt) när jag & maken somnade så hade jag migränkänning. Även i morse. M a o så åkte jag inte med till Harbo och kyrkans höst-kickoff. Fanns inga krafter.
Hade dock varit mycket roligt att vara med. Emelie var också hemma, hade haft kompisar som sovit över, men kände sig väldigt krasslig. Jag sa åt henne hoppa i säng och vila. Fler saker händer under helgen & hon behöver vara frisk.

När jag sovit ut, vaknade kl 12.00 (!) så åt jag frukost länge... läste SvD och såg några avsnitt av Dr Quinn. Sen mådde jag bättre. Då förvandlades sömngångaren till en effektivitetsmaskin och det tvättade, lagades mat, städades, handlades och viktes tvätt i rasande fart :o). Och något underbart inträffade. Det har varit VARMT idag. Så varmt att jag hoppade i poolen & badade länge - själv. Med Hjalmar som publik. Så varmt i vattnet och varmt i solen :o). Kändes som en sommardag.

Elin kom hem ca 16.30. Fick skjuts av Åsa som också stannade kvar hos oss. Elin o kompisen Ida har varit hos min vän Ingrid hela dagen. I Harbo. De har ridit och skött om en av Ingrids hästar. De hade det toppen! Kul!

Nu sitter jag här och hör en massa röster nere. Ungdomar i kyrkan har varit o bowlat i Sala. Nu är de här och och fixar varma mackor. Kul för Emelie. Hon hoppades att de ville komma. Jag ska senare peppa dem att ta ett dopp i poolen. Jag ska hoppa i och ska försöka få i maken också. Poolen lyser i mörkret och marschallerna runt poolen ger stämning!

Sen när lugnet har lagt sig... eller då mamma & pappa inte längre är välkomna ;o), så drar vi oss tillbaka till sovrummet(jag har hyrt en romantisk film) och vi ska inviga tv/dvd:n som maken köpt o hängt upp på väggen i rummet. Egentligen mot mina principer att ha tv i sovrummet. Sovrummet ska vara en plats av LUGN & RO. Men jag vet att tv:n även kommer att användas i båten nästa sommar, så det är okej. Misstänker att maken dock uppskattar tv:n, har brukar ofta bli "bortskuffad" från de andra apparaterna ;o).

Sov gott! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar