torsdag 13 oktober 2011

Släktträff

Var tredje sommar arrangerar min bror Christer en släktträff. Det är släkten på min mammas sida. Vi har träffats så här sen jag var liten. Nu börjar alla sysslingar dominera träffarna och det är kul. Vi är 31 kusiner med ett myller av sysslingar + alla respektive. Några åldermän & kvinnor är med, men tyvärr har flera lämnat oss för himlen.

En helg i augusti bodde vi alla, ca 100 personer, på en lägergård i Närke.
Här kommer några bilder. Tyvärr dålig kvalité på bilderna. NU måste jag byta kamera. Men den har hållit i 7 år.


Här några ungdomar som inte ville bada. Men många badade eller paddlade kanot.


Här är min goa kusin Anders


Kusinbarn Blanche


Kollar in femkampen


Min brorsdotter Linda


Elin och syssling Emma


Dragkamp!


Min bror Christer. Lägerchef!


Kusinbarn Linne hoppar säck


Min kusin Marie-Louise


Min svägerska Britt


Min moster Elsie och kusin Margareta

Nu måste jag byta om och åka till jobbet. I dag är Dave Richards (vår mentor) hos oss och ikväll ska vi, han och Erica & Mattias äta middag och samtala.

Pappa är mycket piggare och gladare sen han började på dagrehab på landstinget! Så härligt!

I morgon kommer familjen Ehnberg till oss och stannar hela helgen. Roligt att få rå om dem. Lördagen hade vi tänkt tillbringa på Hem & villa mässan i Sthlm, men Maria är för trött tror jag (begravning förra fredagen + mycket jobb och annat). Vi tar en långpromenad och fika på stan i stället. Mys!

Ha en bra dag! Glöm inte bort att Gud älskar dig... mycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar