torsdag 13 oktober 2011

En del av något större

Att bara leva för sig själv, sin familj och några släktingar. Det skulle jag inte klara av. Livet är ju till för att delas med många människor. Gärna sådana som är olik mig. Det fostrar ens karaktär och man lär sig så mycket mer.

I dag hade vi ett "express"-besök av engelsmannen (Globetrottern) Dave Richards. Han och hans fru är båda 64 år gamla och mentorer för Andreas och mig. I kväll var även Erica och Mattias här och vi alla samtalade över ett dukat bord. Genom kyrkan och Guds familj så öppnas en hel värld om underbara människor som berikar ens liv så mycket. Jag är så tacksam!!!

Nu har de åkt hem och jag ska sätta mig i soffan och titta på CSI.

Till något annat. En del frågar mig hur man kan piffa upp ett vanligt smörgåsfika. Dvs något mer än "bara" ost och paprika. Tänk många ingredienser och sådant som är lätt att köpa på sig och stuva in i ett skåp. För att ta fram när gäster dyker upp en vanlig vardagskväll.

T ex oliver, olika kex, pesto, marmelad. Köp lite lufttorkad salami, god rökt skinka, en god ost, brie, vindruvor och små röda och gula tomater. Därtill hårt bröd och ett par sorters nybakat bröd (ICA hjälper gärna till med sådant). Till det serveras kaffe eller te + en god cider eller färskpressad juice. Avsluta med en mörk chokladbit.

Alla blir mätta och förlåter dig för att du inte bjöd på middag ;o)

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar