måndag 3 oktober 2011

Invigning

Åren 1989-2010 tillhörde vår familj Centrumkyrkan i Heby. De sista åren var Andreas pastor där. Flera, precis som vår familj, bor i Sala. Tanken väcktes att även ha en kyrka i Sala. Men från tanke till handling gick det flera år. Det är viktigt att veta att det är Guds vilja. Vi är fortfarande en del av Heby, Sala är mer som en ny plantering. Förra hösten började vi renovera den lokal vi hyr. Den ligger bredvid Natti (för dig som är Sala-bor). I maj månad var det dags för invigning. Så kul! Här kommer lite bilder.


Min dotter Elin


Blandade nötter


Cider


Ett kors ville vi ha. Det fixade Mattias (den andre pastorn). Han är så kreativ!


Godis till kaffet



Min pappa



Ingegerd med barnbarnet Linnéa. Mattias & Ericas yngsta dotter (pastorspar)


Erica längst till höger


Representant från EFK (kristet samfund i Sverige) och Mark Mumford från Salt & Light (internationellt kristet nätverk).


Under invigningsgudstjänsten.

En kyrka är är (bör vara) en plats där jag finner Gud. Känner mig älskad och uppskattad av andra människor. Där jag får växa som människa. I svåra tider kan jag få uppleva tröst och hopp. Gud bor inte i en kyrka. Han bor i våra hjärtan genom den Helige Ande. Men församlingen kan träffas i en kyrka. Församlingen är en familj. Guds familj. Alla är välkomna!

Kram Anette

2 kommentarer:

  1. Vad fint att du orkar blogga igen!
    Kram Cecilia
    PS: Du är så snygg i ditt korta hår!

    SvaraRadera
  2. Tack Cissi! Nu har dock mer hår, krulligt! Men till våren bör jag kunna klippa en snygg kort frisyr!

    Kramis

    SvaraRadera