torsdag 6 oktober 2011

Blä

Har fikapaus på jobbet så jag bloggar lite. Började med min antihormonella behandling i måndags (1 tablett/dag). Jag försöker låtsas som om jag inte tar den. Men kraftig huvudvärk och kraftigt illamående gör mig påmind. Men nu tog jag en primperan och ska ta en kopp te. Började med behandlingen i augusti, men fick avbryta pga av kraftiga blödningar. Men nu är jag alltså i gång igen. Har känt mig hängig den här veckan. Dåligt med tålamod. I dag läste jag att Steve Jobs har dött (bukspottkörtelcancer) och då blev jag påmind om min mamma. Känns tungt.

Men igår kväll förgylldes min dag lite. Var hos min vän Erica på "Må bra-kväll". Spakänsla och gott att äta. Det var mysigt!

Efter jobbet i dag åker jag till Örebro. Ska till min kusin Maria. Begravning i morgon :o(

Men när det känns så här så vänder jag mig till Gud. Jag blundar, andas och låter mina tankar gå upp till honom. Han ger frid och glädje till själen. Jag har så mycket att vara tacksam för. Tack Jesus!

Var snäll mot dig själv. Kram Anette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar