onsdag 12 oktober 2011

Pajskal

Har en kort paus på jobbet så jag bloggar helt kort.

Nu har jag hittat ett jättebra pajskalsrecept! För matiga pajer. Fyll med vad du än önskar.

3 dl vetemjöl (eller valfritt mjöl)
125 gr margarin
½ tsk salt
1 ägg

Mixa i en matberedare. Låt vila i kylen 30 min eller kortare tid i frys.
I form, nagga, in i ugn 200 grader i 10-15 min. I med fyllning. Grädda sen 25-30 min.

En god köttfärsfyllning är:
500 g köttfärs + 1 påsa tacokrydda. I form.
Uppepå köttfärs: ½ burk kidneybönor + 3 tomater i tärningar.
Bred över 2 dl creme fraich 15%, blandat med 4 msk majonäs
Strö över ca 2 dl riven ost
In i ugn. Servera med tacochips och en sallad.

Det åt vi igår. Jag framför fotboll (em-kval) och tjejerna framför Top Model.

Kramis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar