måndag 10 oktober 2011

Middag

Just nu är jag inne i en period då lusten att laga mat känns som bortblåst. Värst är det med middagsmaten. Jag har en lista på middagsförslag. Försöker anpassa till alla i familjen. Andreas och Emelie äter det mesta. Jag har ingen matlust och Elin ska ha glutenfri mat. Antar att jag är för trött (varje dag...) och därför känner som jag gör. Men ett sätt att "pigga upp" matlagningsintresset är att kolla nya recept på www.alltommat.se och www.tasteline.se. Ett annat sätt är att byta recept med vänner och släktingar. Storhandla 1 gång i månaden så finns mycket hemma. Komplettera med färskvaror. Vissa perioder handlar jag varje dag... lyckas glömma något varje gång... knäppt! Nåväl ska försöka ta tag i det... ;o). Vilken mat blir det i kväll då? Det blir snabbmat; klyftpotatis (färdig, in i ugn), hamburgare och tillbehör som bacon, avocado, gurka, tomat, sallad & några goda kalla såser.

Annan hyfsat snabb mat som är god är:
Koka ris, bryn kycklingfilé, kryddmix + vatten och olja, naanbröd och vit sås (minns ej vad den heter)
Koka ris, bryn kycklingfilé, häll på röd eller grön currypasta på burk + kokosmjölk
Färsk pasta (koka ett par minuter), köpt pastasås, ngr klickar pesto + hyvlad parmesan. Mums!
Färsk pasta, färsk lax i ugn toppad med cremefraiche och pesto

Fler tips en annan gång. Nu måste jag rusa, ska på bön i kyrkan. Äter när jag kommer hem, Elin lagar mat i kväll.

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar