lördag 21 augusti 2010

Oväntad man-hustru kväll

Eftersom vi fortfarande har barn som bor hemma och en tjej som är 12 år, så är ju
barnen ofta hemma på kvällar. Det brukar inte vara något problem att stänga dörrarna
till vardagsrummet och meddela tjejerna att vi vill vara ifred. Men i torsdags kväll upptäckte jag att Elin skulle sova hos sin kompis Alicia. Emelie skulle sova i segelbåten med sina bästisar Moa & Martina. Jag ringde maken & föreslog en myskväll på tu man hand. Egentligen hade vi hemgrupp på kvällen, men Mattias förstod och uppmuntrade oss att ta tid med varandra. Det har varit så mycket på jobbet den här veckan så jag har inte slutat i tid utan jobbat över, likaså i torsdags. Men när jag väl kom hem åkte vi och handlade mat & hyrde film.

Sen lagade vi mat tillsammans, åt, myste, såg på film & pussades.



Bigaråer & nötter som aptitretare (foto på snedden)



Filmer... men vi somnade i mitten på första... zzz



Ingredienser till förrätt. Buffelmozzarellaost, tomater, olivolja & basilika



Voila!



Varmrätt; nötbiff, klyftpotatis, sparris & sås. Mums!

Vi (jag & maken) behöver dessa kvällar... då & då. Det är så viktigt!

p.s nu ligger bilder från 40-årspartyt på våra facebook-sidor.

Kramis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar