söndag 15 augusti 2010

Ännu en helg



Hemgruppen hos oss i torsdagskväll



Barnen badar



Noa, Erica, Linnea och Dagmar



Daniel, Lena o Ingegerd



Eva o pappa

Klockan är sex och lugnet har lagt sig i huset. Jag har nyss gått en långpromenad med Hjalmar + tränat honom på att söka. Det är bra hjärngympa för honom. Emelie ligger i soffan och tittar på "Ugly Betty" och Andreas är på väg till Örebro med Elin. Hon ska vara hos sin syssling Emma några dagar.

I fredags efter jobbet så åkte jag och Andreas till Västerås och segelbåten. Det var så varmt både i luften och i vattnet. Vi seglade och fick en fin kväll tillsammans. Hade vi inte varit upptagna på lördagen så hade vi stannat över natten.



Maken



Tidning som roar



Jag



Middag på båten

På lördagen tog jag en långsovmorgon, zzz! När jag klev upp upptäckte jag vilket fantastiskt väder det var. Jag hamnade i poolen o solstolen ganska snabbt. Men eftersom Elin hade fotbollsmatch kl 13.00 så for jag och maken iväg på det. Elins lag vann med 5-1! Kul för dem! De förlorade många gånger förra säsongen (spelade i en serie med äldre barn, en förklaring till att det var tuffare motstånd) så det är kul att de får vinna. De har utvecklats så mycket och är jätteduktiga! Vi stolta föräldrar stärker varandra i den förvissningen ;o).








Elin-gumman är back



När vi kom hem igen for Elin snart i väg på övernattning hos kompisen Maria. Emelie åkte till sina kompisar Moa och Martina. Jag hamnade i solstolen igen, efter att ha fixat middag. Snart ringde det på dörren och familjen Möller dök upp. Kul! Vi pratade, grabbarna badade och fikade. Sen var det dags att åka ner till Frälsningsarmén i Sala. Centrumkyrkan hade möte där. Bill Löfbom från Los Angeles (predikant = föreläsare) var på besök. Det var en gudstjänst där det både dallrade av värme (30 grader) och förväntan i luften. Bill har ett långt liv av tjänst bakom sig. Han reser över hela världen och jag har respekt för den erfarenhet, smörjelse (läs: Guds kraft) och profetiska skärpa (läs: förmåga att se vad som finns i människor samt att sia om framtiden; en gåva som alla kristna kan ha). Han bad för många människor och även för mig. Jag får ofta ont i ländryggen när jag går mycket. Han jämförde mina bens längd och såg att det ena var för kort. Han bad för mig och benen blev lika långa! Inget hokus pokus, utan Guds kraft helt enkelt. I dag har vi haft honom, Bertil och min pappa på middag. Efter gudstjänsten i Heby. Det var roligt att äta, umgås och höra honom berätta historier. Hans dotterdotter Emilia blev i år (eller förra året) Miss California! Hans sondotter siktar på OS i isdans!Innan Michael Jackson dog var han i hans hem och skulle vittna för honom. Osv, osv.

Både Bertil, pappa och Bill hör lite dåligt (gamla gubbar ;o), och det var kul att höra när de pratade med varandra, ibland svarade de på fel saker :o)

I går kväll softade vi efter kvällsmötet. Elin var borta och Emelie skulle hämtas 23.30. Jag o maken åt lite gott och tittade på en hyrfilm.

Nu ska jag åka iväg på ett kort Kd-möte. Ska sen försöka få en lugn stund och ett dopp i poolen.

Jag skrev tidigare att jag i början av veckan kände mig så låg, deppig mm. Pga sorgen efter mamma. Det känns mycket bättre nu. Min chef på jobbet har också uppmuntrat och berömt mig mycket. Det känns bra. Hon förstår.

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar