måndag 30 augusti 2010

Bloggande

De dagar jag undrar varför jag bloggar (vem är intresserad!?) så brukar jag påminna mig om Birgitta, mammas bästa väninna. Hon läser min blogg varje dag och tycker det är kul att följa vår familj. Så jag fortsätter.

Helgen som var sa "swisch"! Önskade att man kunde förlänga helgen till fredag och måndag. Det vore trevligt!

I går sov jag länge, innan jag och Elin åkte till Västerås för att bl a handla kläder till henne. Jag gjorde även ett fynd och hittade en STOR Samsonite resväska för halva priset. På grund av att jag hade glömt min plånbok på Willys (ja, en elev till mig ringde och sa att hon hade hittat den) så hade jag endast Andreas bankkort med mig och ingen legitimation. M a o måste jag åka till Västerås i dag, efter jobbet för att köpa väskan. Men vi behöver verkligen en stor resväska. vi har fyra små resväskor på hjul och en mellanstor. Även en stor "hård" carlton, men eftersom vi är en resande familj så behövs ännu en stor.

I kväll har vi "kyrkplanering" med Erica & Mattias. Lite mer om det när kontrakt är klara.

Nu när pappa bor själv så har jag mycket kontakt med honom. Så har även mina bröder. Jag pratar nog minst 2ggr/dag med pappa i telefon. Sen träffas vi minst 3 ggr/vecka. Det är en helt ny fas i livet. Han behöver hjälp med ditt och datt. Uppmuntran och gemenskap. Tröst i sorgen. Trodde väl att denna fas skulle komma senare i mitt liv. Men jag antar att när jag får barnbarn så har jag inte pappa kvar längre :o(

Så till dig som har mamma & pappa kvar i livet. Skjut inte upp något. Ta tid med dem och hitta på roliga saker tillsammans!

Nu är min fikarast slut... hör av mig igen i morgon.

Kramis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar