tisdag 17 augusti 2010

Jobb

Nu har jag jobbat en vecka och det är fullt skubb hela tiden. Roligt! Inför en skolstart gymnasiet är det mycket som ska göras. Min tid går åt till PRIV-ansökningar, studieplaner, intagningslistor och massor av samtal med elever & föräldrar angående kurs- & programbyten. Här kommer ett par bilder på min arbetsplats.





I går eftermiddag efter jobbet så skyndade jag mig att hoppa i min bikini, bada och sen ta en fika i solstolen. Jag slumrade till i stolen och solen, zzz! Borde resa på mig, skulle ut med hundarna, men kom inte längre än till sovrummet och min säng såg så inbjudande ut. Så jag tog en liten lur till zzz! Men sen var det slut på vilan. Hundarna behövde rastas. Jag tog med dem och lite korvbitar. Det blev promenad och träning.

Emelie bakade gott bröd i går eftermiddag. Enkelt att röra ihop och så vips ner i en långpanna. Jag kallar det för Gurlis limpa (min faster bakade alltid det här brödet när jag var liten). Här kommer receptet.

15 dl rågsikt, 2 dl solrosfrön, 1 dl linfröd, 4 tsk bikarbonat, 2 tsk bakuplver blandas. Tillsätt 1 liter fil, 3 dl ljus sirap och 3 msk lingonsylt. Rör om och ner i bakplåtspapperklädd långpanna.
Grädda:
45 min i 100 grader
30 min i 150 grader
15 min i eftervärme



Mums!

I går kväll kom våra vänner Erica & Mattias över på fika. Vi satt ute på terassen med värmare, tända ljus och filtar. Mysigt. Vi samtalade länge om vår nya kyrkplantering här i Sala. Goa & härliga vänner!

I eftermiddag & kväll är hemmet tomt. Elin är ju i Örebro och Andreas och Emelie ska åka ut och segla. DÅ SKA JAG PASSA PÅ ATT MYSA SJÄLV :o)

I dag ger Gud dig allt vad du behöver. I morgon får du ny kraft. Oroa dig inte för morgondagen. Lev i dag, i nuet.

Kramis Anette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar