onsdag 4 augusti 2010

Hemma

I går kväll lagade jag, på familjens begäran, köttfärslimpa. Jag brukar platta ut all köttfärs (inkl mjölklagd franska, lök, vitlök och kryddor) på plastfolie. Sen lägger jag på mozzarellaost, hackade soltorkade tomater samt rucola. Man kan även lägga på parmaskinka om man önskar. Sen rullar man ihop alltsammans och in i ugn. Mums! Sen är det bara att sila spadet från köttfärslimpan, tillsätta lite kalvfond, grädde, soja, kryddor och lingonsylt + reda av med vetemjöl = god sås!



Elins lilla "limpa" utan något "konstigt" i.



Mums!

I går kväll avslutade jag och maken kvällen med att se en spännande film. När vi sen hade lagt oss så upptäckte jag att det luktade på tok för mycket matos i sovrummet. Jag hade stekt 8 kg kycklingfilé och 5 kg fläskfilé under kvällen och inte förrän vid midnatt var jag klar. Men eftersom vi har diverse fläktar monterade i huset som ska sprida värmen på vintern så hamnar ofta matoset i vårt sovrum. Inte kul. Jag får problem med astma vid starka lukter. M a o så hamnade jag i gästrummet på övervåningen och sov sött, men hade mycket suspekta drömmar (!!??).

I morse, 08.15, vaknade jag med migrän, tog tabletter och la mig igen. Vaknade kl 12.30. Har haft en skön dag och fixat en hel del till festen. I kväll var jag, maken, Mattias och Erica (våra vänner) och kollade på en lokal. Centrumkyrkan i Heby ska starta en "filial" i Sala så vi letar efter lämplig lokal.

När vi kom hem åt vi hamburgare och pommes + tittade hela familjen på "Morden i Midsomer". Dock inget vidare avsnitt.

Minns ni att jag skrev om ett par skor i början av juli. Nämnde att jag ville invänta rean. Jag med min barnsliga tro, bad till Gud, att de skulle vara på rean och finnas kvar när jag kom hem efter semestern. Kan man be Gud om sådana saker? Är det inte ytliga böner? Nej, läs bibeln så får du se att Gud är intresserad av små detaljer av våra liv. Sen finns det naturligtvis viktigare saker i livet att be om/för en ett par skor.

Men jag blev glad. De fanns kvar. Och var nedsatta till halva priset! Voila!



Snygga eller hur?



Här är jag, innan vi åkte till Uppsala i fredags.

Gäsp, nu är det dags att kvarta. Ha en bra onsdag och kom i håg att Gud älskar dig och är intresserad av att lära känna dig!

Kramis Anette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar