onsdag 11 augusti 2010

Hej igen

Ledsen att jag inte bloggat på några dagar. Lördag o söndag var det fullt upp med fest. Vi är jättenöjda med festen och det var väldigt roligt. Ska lägga upp lite bilder längre fram. Blev sent på lördagkvällen, sista gästerna gick vid midnatt, sen satt vi och (Marias familj) uppe länge. På söndagen röjde jag, maken, Maria & Mattias. Framåt 15.00 var vi klara. Då har jag dock inte städat inomhus eller tagit rätt på alla blommor... bör fixa det före torsdag då vi har hemgrupp hos oss. Efter städningen grillade vi kött och åt lite rester. Sen en jättegod dessert uppepå det! Maria med familj åkte hem vid 18-tiden. Sen la sig lugnet i huset.

I måndagskväll hade kristdemokraterna i Sala kickoff. Det blev en trevlig kväll med kräftsoppa, focaccia bröd (stavas det så?) & jättegod kladdkaka. Kocken Eva, har lovat att dela med sig av recepten.

I går när jag kom hem från jobbet orkade jag INGENTING. Tittade på "Dr Quinn" och åt varma mackor. Sen tog jag en lång promenad med Hjalmar o Frida. Andreas var och seglade.

Jag är inte riktigt i form. Naturligtvis trött efter en veckas kalasförberedelser, men jag har svårt att koncentrera mig, sover dåligt, känner mig smådeppig ibland och har INGEN energi. Har varit så sen i våras. Tror att det har med sorgearbetet att göra. Läste lite på nätet om sorg och det stod att ofta tror man att man är deprimerad, men egentligen är det sorgen som påverkar hur man mår. Jag brukar aldrig vara deprimerad så det känns mer riktigt. Men det känns jobbigt. Jag får helt enkelt vända mig till Gud och be honom om råd, kraft, läkedom och glädje.

Nu är min lunch slut. Ses i morgon.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar