torsdag 27 maj 2010

Singelshopping

I går efter jobbet åkte jag till Västerås (i min nya bil, fått pappas :o). Planen var att handla grejer till vår trädgård, som stolar, blommor mm. Är nöjd med mina inköp och på fredag kommer det fler blommor då vi planterar träd, rosor och perenner i vår stora rabatt. Den har gapat tom ett helt år, men nu ska det bli fägring! Passade även på i går att åka hem till min kompis Cissi som bor i Västerås. Hon fyllde 34 år! Blev bjuden på pastasallad och tårta. Halv tio på kvällen hamnade jag i min soffa med två varma mackor och en JUMBOSTOR kopp te (jag älskar te!!!). Jag såg en film som jag hyrde häromkvällen. Den heter "Soraya". Den var sorglig, hemsk men nyttig att se. Filmen handlade om en kvinna (helt oskyldig) som blev stenad till döds i en liten by i Iran, 1986. Det är en sann historia. När jag sen låg i sängen bad jag för kvinnor i världen som är utsatta på det här sättet. Ja, det pågår fortfarande, tyvärr. Jag vill kunna göra skillnad för andra kvinnor, mina medsystrar. Hm... mycket att tänka på här...

Kramis Anette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar