fredag 28 maj 2010

Livet är skönt & grönt

Nu har jag lunch. Passar på att blogga. Är hemskt trött i dag, en tupplur vore inte fel ;o). I kväll händer dock något ovanligt, jag blir själv i huset. Båda tjejerna är på sina aktiviteter och Andreas filar på båten. Det är sällan det är tyst i huset så i kväll ska jag njuta lite extra. Jag ska påta i trädgården, bada, äta något gott och sen somnar jag säkert i soffan. Det får inte bli sent i kväll, i morgon jobbar jag. Ösby naturbruksgymnasium har öppet hus. Elin är taggad och ska hänga med, hon vill träffa alla djuren; gris, häst, orm, hamster, kanin, ödlor, fåglar och många fler. Jag är där för alla besökares skull. På söndag har vi Barnens dag i kyrkan och nu minns jag att Emelie åker på klassresa sö-ti, de ska på äventyrscamp. Jag kanske ska fixa något? Nej, de e nog lugnt;o). Åh, va skönt med en dotter som har så bra koll på allt själv. Men det är väl meningen att det ska vara så när man går i 9:an eller? Men jag behöver lite vila snart, gäsp! Tur att livet är skönt att leva och det är grönt ute, det är underbart med försommar!!!

Njut av varje minut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar