måndag 24 maj 2010

Lååång helg!

Har hunnit mycket den här helgen, kan det ha att göra med att maken är bortrest;o)?? Fredagskväll var jag chaufför till Elin och hennes kompisar som var på Largekul i kyrkan hela kvällen. Under tiden for jag till Harbo och min svägerska Petra. Hon fyllde 40+. Hon är en god vän :o). Fyllde magen med godsaker innan det var dags att hämta barn igen. Sov sen lääänge på lördagen och gjorde inget ansträngande förrän på eftermiddagen. Bara solade och badade i poolen, det var en HÄRLIG dag! På kvällen kom brorsan och Britt samt pappa. Vi skjutsade flickorna till diverse aktiviteter och njöt sen av grillat och god efterätt. Så skönt och ljumt ute + skönt sällskap = finemang! Tips på smarrigt aromsmör som jag fixade: smör, marinerade soltorkade tomater, vitlöksklyftor, lite sweet chilisås. Mixa och ät till grillat och grönsaker. Mums! Söndagen bjöd på hällregn. Jag var i kyrkan och efteråt var ett gäng på 15 personer hemma hos oss. Vi åt mat och planerade sommarens barnläger på Älvåsa. Några barn badade i poolen - i hällregn! Kl 17.00 var det lugnt, solen tittade fram och jag tog det lugnt... hela kvällen!

En stund i solen varje eftermiddag om jag har möjlighet...


Nu går jag och tar ett dopp innan jag ska iväg på KD-planeringsmöte.
Ha de!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar