lördag 25 december 2010

Släkt och familj

Verklig rikedom är familj, släkt & vänner. Men jag ska väl tillägga att förutsättningen är kanske att man har goda relationer. Eller för vissa kanske det är hyfsade som gäller. Sen brukar familj/släkt = känslor och då kan naturligvis mycket hända ;o). Jag har två syskon + svägerskor + fyra syskonbarn med två respektive + min pappa och lilla Felix. På Andreas sida så har han tre syskon + en svägerska och en svåger + 7 syskonbarn + två respektive + mina svärföräldrar. That's it! Vid släktsammankomster på min sida så brukar även Astrid & Hans (min brors svärmor och svåger) vara med. De hör också till familjen. Jag har det bra på så sätt att vi alla har det trevligt och avslappnat när vi träffas. Jag känner även att våra barn har varma och omtänksamma släktingar.

En lördag i december hälsade vi på mina svärföräldrar i Östervåla. Vi firade deras respektive födelsedagar, åt god mat och dessert tillsammans. Trevligt och gemytligt!
Gertrud är duktig på att göra det hemtrevligt!

Måndagkvällen på Lucia så bänkade min familj, pappa, mina svärföräldrar och vår vän Åsa, oss i Kristina kyrka för Luciakröningen. Det var SÅ fint, vackert och stämningsfullt! Sen var det över för Emelie! Totalt utmattad efter 38 framträdanden på 11 dagar!

Några dagar senare träffades jag och Petra nästan en hel fredag. Lunch på China, lite shopping och sen mys hemma hos mig! Det var roligt att få tid tillsammans. Ofta är vi så upptagna att vi inte hinner med i den utsträckning vi önskar.

Vi hörs igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar