lördag 25 december 2010

Julen är här...

Dagarna före jul kan ofta blir väldigt intensiva. Min mamma sa ofta till mig att "när du får egen familj så se till att du inte ställer för höga krav på dig själv som mamma". Det finns ofta så många måsten och jag vill gärna ha en "perfekt" jul. Men mammas ord har hjälpt mig. Nu gör jag bara det jag orkar och vill (+ familjens önskningar naturligtvis). Det som är viktigast är frid & glädje, gott att äta och vackert pyntat. Att köpa och få julklappar är roligt, ja att ge blommor och gåvor till människor i sin omgivning. Jag läste om en undersökning i Aftonbladet; 60% av alla svenskar (som här läste aftonbladet) ger inga pengar till välgörenhet i jultider. Jag blev så förfärad! Vi som har det så bra i jämförelse med många andra, både i världen och här i Sverige.

Nu sitter jag i familjens Ehnbergs soffa och har det skönt! Mattias & Andreas tittar på "Pang i bygget". De stora tjejerna är ute på en promenad med Hjalmar. Jag tror de små tjejerna är ute och smyger på de stora ;o). Middagen är överstökad. Nu väntar film, sällskapsspel, ostbricka & julgodis! Vi har en jättehärlig jul här i Örebro! Mer om julen och lite foton en annan dag!

Julkramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar