måndag 6 december 2010

Mycket att ta igen...

Hej bloggvänner! Som ni förstår beror min bloggtystnad på att jag inte är riktigt frisk. Men min blogg är "very much alive"! Ska försöka bli lite bättre med inläggen :o)

Är fortfarande sjukskriven (till den 15/12) på grund av smärta under och i armen. Det beror på att de under operationen tog ut 17 lymfkörtlar. Det sticker, hugger och bränner i armen och i sidan bredvid bröstet. Ofta känns det som att jag har en brännskada. Det skaver och värker. Äter smärtstillande, men det hjälper inte fullt. Har därför ätit mer sen förra veckan. Vill berätta något jättepositivt! Sköterskan på bröstenheten meddelade mig i veckan att jag inte har cancer i någon av de 17 lymfkörtlarna!!! Yes!! Jag måste ändå genomgå cytostatikabehandling, men jag känner mig så lättad över att cancern inte har spritt sig från bröstet till lymfkörtlarna.

Under denna tid så har jag varit vid gott mod, känt mig glad och tacksam för att jag har familj och vänner! Det låter kanske konstigt... har jag inte varit ledsen alls? Nej, faktiskt inte. Kanske lite frustrerad och irriterad över att min man går en två veckors kurs nu, så jag ser inte skymten av honom! Jag känner mig också mycket sorgsen många kvällar när jag ska sova. Jag tänker på min mamma. Hon var sjuk den här tiden förra året. Fram till jul var hon "normal". Sen blev drastiskt så mycket sämre. Det gör så ONT i inom mig, jag saknar henne så mycket!!!!!!!!!!

Angående Lucia, så vill jag tacka alla som röstade på Emelie! Men trots det så vann en annan flicka, en otippad flicka faktiskt. Men många har uttryckt att de hade önskat Emelie som Lucia; hon har utstålning är mjuk och varm. Hursomhelst så har Emelie jättekul! Men INTENSIVT schema må jag säga!!!

Emelie har också fyllt 16 år. Vi grattade henne på morgonen och på kvällen kom morfar till oss. Vi åt tacos - enchilladas - och Elin hade lagat en jättegod Hallonmousse med M&M godis. Kalas med släkt & vänner kommer vi ha 3:e advent då vi också passar på att fira min födelsedag.












Den senaste veckan så har vi träffat en del familj och vänner, men det bloggar jag inte om i dag.

2:a advent har varit och jag antar att ni har julkänslor, precis som jag. Dagarna rullar på och vi närmar oss julen! Försök som jag, stanna upp och njut av glöggen, ljusen, snön (den vi tittar på, inte den som man måste skotta bort på mornarna ;o), julsångerna, dofterna av blommor och bakverk! Här kommer lite bilder...



Den här adventsljusstaken har jag fixat själv. Busenkelt! Köp blockljus, vackra röda band, siffror 1-4. Ställ allt på ett fat och lägg vackert pynt i fatet. Det finns mycket vackert pynt att köpa på Blomsterverkstan & Nya rum i Sala. Min favoritbutik!



Köksfönstret!



Extra rullbord i köket. Perfekt för glöggbrickan!



I år överraskade jag Elin med en gran! Hon har alla år velat ha en "riktig" gran på sitt rum. Men jag har sagt att det räcker med en gran. Däremot har tjejerna haft plastgranar alla år. Elin var hos sin syssling Emma i helgen och då passade jag på. Vår vän Kalle bistod med en gran. Jag hittade färgglada kulor på Lagerhaus och det blev jättefint! Däremot är granfot-lösningen totalt knäpp, Andreas och jag använde en glassljusstake och badanka för att få granen att stå rak!!???



Elins säng

Nu ska jag lägga datorn åt sidan och titta på en DVD. Hör av mig så snart jag har möjlighet!

kram till er alla!!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar