tisdag 14 december 2010

En snabbis

Dagarna går och bloggen blir lite lidande. Flera orsaker, men främst för att orken inte finns. Men jag vill så gärna blogga så nu blir det en snabbis innan jag hoppar i säng. Det är snart midnatt och jag ska köra barnen till skolan i morgon så jag behöver sova.

Sista uppdatering var för cirka en vecka sedan. Och nu har 3:e advent kommit och gått. Jag är barnsligt förtjust i julen och plockar gärna fram all jul till 1:a advent. Det är ett sätt att förgylla mörkret och kylan. Förra veckan var dock en jättetuff vecka på flera plan. Andreas gick sin andra vecka på kursen (två veckor totalt) och han hade långa dagar och pluggade ALL ledig tid. Fick noll kontakt med andra ord. Elin var sjuk fem dagar och behövde mammas uppmärksamhet. Emelie hade 38 framträdanden på 12 dagar och behövde skjutsas hit och dit. Sen är jag ju inte riktigt frisk heller ;o). Kände mig riktigt låg och mensen gjorde det inte bättre. Hade väldigt ont så jag hade full dos på smärtlindring. Jag blir dock väldigt pigg av vissa mediciner och om jag tar dem innan jag lägger mig, så somnar jag helt enkelt inte, på flera timmar. Suck. Torsdag - lördag hade jag också influensa liknande symtom (troligtvis biverkningar av mediciner) och mådde pyton. Men med helgen fick jag också en hyfsat ledig make och det var välbehövligt! Så där ja, nu har jag vällt ur mig ;o).

Nästa gång kommer jag berätta lite om vad vi gjorde i helgen. Träffade en del familj/släkt. Har även träffat min läkare på sjukhuset + att det har varit lucia. Men jag återkommer. Nu börjar batteriet ta slut.

OCH jag mår mycket bättre nu. Berättar mer i morgon. Lovar.

Kram och sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar