lördag 18 december 2010

Primer

Vill bara berätta om en dunderprodukt! Har läst om den några år, men det har inte blivit av att prova.

När jag sminkar mig så använder jag (efter rengjort hyn) en dagkräm. Därefter lägger jag på en tonad foundation. Sen hudstift och täcker med löst ljust puder. Eftersom jag har ärr från tonåren och än i dag drabbas av acne så behöver jag dölja vissa skavanker.

NYTT! Läste om PRIMER. Man använder det EFTER dagkrämen men FÖRE foundation. Det är en vanlig lätt lotion. Finessen är dock att följande händer:

1) Makeupen sitter bra hela dagen
2) Lyster i makeupen
3) Skavanker syns mindre
4) Har du fyllt 40 år så är denna guld värd!!!

Kan verkligen REKOMMENDERA den!!!

Jag köpte två typ av primer i New York; Naars och Smashbox. Men det finns andra märken också. Kicks (affär) är duktiga på att ge tips!



Primer!



En jättebra foundation! Jag använder en dyr variant, men det beror på att jag har problemhy. Det finns jättebra foundation som är billigare.

Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar