måndag 15 november 2010

Konferens

I torsdagskväll började en kristen ledarkonferens i Västerås. Vår kyrka var en av arrangörerna. Torsdagskvällens möte hoppade jag dock över eftersom jag hade haft ett intensivt schema sen vi kom hem från USA. Samma kväll blev Emelie sjuk, hon fick sådan magvärk att Andreas, när han kom hem 22.30, fick skjutsa in henne till akuten. De kom hem igen ca 02-03. Emelie hade inflammation i magen och hon fick bedövningsmedicin. Hon mår bättre nu. I fredags hade jag tänkt jobba hela dagen men efter två timmar åkte jag hem och la mig. Jag sov fem timmar! Hade ont i kroppen och behövde vila. På kvällen hämtade Andreas mig och jag följde med till Västerås. Det var så roligt att träffa många vänner från Västerås, Falun och min egen kyrka. Vi åt mat och sen predikade Doug på kvällsmötet. De bad även för mig, vilket var en stark upplevelse. Jag kände mig så omsluten av bön, kärlek och omsorg. Jag har inte nämnt det tidigare på bloggen, men jag har bröstcancer och ska opereras på torsdag.

På lördagkvällen efter konferensens slut så tog hela familjen det lugnt. Vi åt grönsaksdipp med chips & choklad. Tittade på engelska deckare och avslutade med senaste Beck-filmen. Sov sen gott!

Söndagen avslutades med att vår familj, pappa Sigurd, våra vänner Kurt & Eva, Håkan & Marita åt mat oss. Först blev det tacochips & rolls med dipsåser. Sen åt vi potatisgratäng & fläskfilé. Toppade allt med glass & chokladsås.

En skön helg helt enkelt!

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar