onsdag 17 november 2010

Englandsbesök

Förra tisdagen åkte jag 16.30 från Sala till Västerås flygplats för att hämta Sofia, Mike & Felix som kom från England. Samma dag drabbades vi även av snö i mängder. Det medförde att en resa som vanligtvis tar 35 min, tog nu 2 timmar. När jag kl 18.30 kom fram till flygplatsen så hade inte flygplanet landat (2 timmar försent). Däremot hade flygplanet landat i Skavsta utanför Nyköping (!). Det var bara att sätta sig i bilen och åka hem igen, nära att jag fastnade i en snödriva på parkeringen, men jag körde på cykelbanan och kom loss. Resan hem tog 2,5 timmar!!! Det var stopp i flera kilometer!Till slut kom dock familjen Wilkins till oss, Andreas fick hämta dem i Västerås och de kom 00.30.

Eftersom vi hade missat en kväll av umgänge så blev det intensivt på onsdagen. Men först åkte Andreas och jag till sjukhust för att träffa min läkare. Familjen Wilkins och flickorna var hos morfar Sigurd hela eftermiddagen och sen sammanstrålade vi hemma hos oss till kvällen. Min svägerska Helén och hennes mamma och bror kom också hem till oss. Vi hade en mycket trevlig kväll med glögg, pepparkakor och mögelost (kunde inte låta bli... försmak av julen!). Sen bjöd jag på kräftsoppa och vitlöksbröd samt en dessert. Det blev sent även denna kväll, man vill ju umgås så mycket som möjligt! Lilla Felix var underbar och han gick från famn till famn. Alla ville pussa groda och krama grodan :o).

Recept på kräftsoppa 6 pers:
2 stora fint rivna morötter
2 msk smör i kastrull, smält och bryn morötter
Häll på 8 dl vatten och 2 fiskbuljongtärningar. Sikta i (med en teklämma) 2 msk vetemjöl.Koka upp.
Ha i:
1 ask kräftost 400 g + 2 dl creme fraiche
1 halvt pkt frusen dill
1 brk kräftstjärtar (strax före servering)
Svartpeppar
OBS! Inget salt
Liten nypa cayennepeppar

Servera med gott bröd. Smaklig måltid!



Sofia och Felix



Middagen!



Elin och grodan! Han gillar att suga på tummen!



En liten och en stor prins!



Bäddat och klart för gäster i vårt sovrum



Elin har bäddat åt Felix

alt=""id="BLOGGER_PHOTO_ID_5540458195399619650" />

Present från New York



Julklappen! Converseskor från New York!

Tjingeling & kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar