lördag 27 november 2010

Hallå i jullådan

Nu var det längesen jag hörde av mig. Jag tror ni förstår varför. Det har inte funnits ork efter operationen. Känner mig fortfarande mycket trött och har väldigt ont i armen och under armen + att armen sticker, bränner, domnar bort. De tog ett tiotal lymfkörtlar under operationen eftersom portvaktskörteln var angripen av cancer. Operatinen gick dock bra! Men dagarna efter var jag låg. Både av smärtstillande, narkosen och smärtan. Var också orolig. Kommer allt blir bra, tänkte jag? Hur blir det med mina barn? Hemska tankar. Men på måndagen vände det! Är vid gott mod, vet att jag kommer att bli fullt frisk och känner mig lugn. Något som också hjälper till är naturligtvis alla som hör av sig genom sms, telefon, facebook eller post. Att veta att det finns människor över hela världen som ber för mig ger mig också styrka. Börjar få problem var jag ska ska ställa alla buketter jag har fått, ett kärt problem dock. Tack så mycket alla söta, rara ni!!!!

Tre nätter den här veckan gästade Dave (från England) och Gavin (från Tyskland)vårt hem. Dave är pastor och vår mentor, Gavin är också pastor. De har besökt vår kyrka och samtidigt bott hos oss. Det har gått bra. De var till stor uppmuntran för oss!

Ja visst ja, jag har också fyllt 41 år. Grattad har jag blivit av familjen och längre fram i december (när jag är återställd) planerar jag ett kalas för närmaste släkten och vänner. Det får bli jultema! Av min make fick jag en underbar parkas, vinterjacka! Precis den jag ville ha!

Annars är väl november och december som vanligt. Intensiv! Men i år står jag liksom "utanför" och tittar på delvis. Måste ju vila, orkar inte. Andreas och Elin är nu i Stockholm på Globen Horse show så det innebär lugn kväll för mig.

I dag bar min man ner alla jullådor, så jag har plockat upp en sak i taget. Men jag orkar inte och har för ont... gardiner, dukar och julstjärnor får vänta.
I morgon ska Emelie gå modevisning i Sala galleria. Hon och alla andra luciakandidater. Kl 17.00 är det sen julkonsert i vår kyrka. Emelie vill jag gärna se, jag får ta smärtstillande och ta det försiktigt.

Vet inte när jag börjar jobba. Så länge jag har så här ont går det inte + att det är även psykiskt påfrestande att gå och vänta på återbesöket (13/12). Då får jag svar på analys av prover av tumör och körtlar. Får även information om framtida behandling.

Tacksam för alla böner, sluta inte snälla ni, jag behöver dem så väl!

Hade ett gäng bilder jag skulle lägga ut också men det fungerar inte med denna dator???!! Jag fixar det med en annan.

Stor kram från Anette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar