måndag 5 juli 2010

Semester

Helgen är över! Alla som brukar vara engagerade i ideella föreningar vet att helgerna ibland är mer intensiva än veckodagarna! Hur som helst så hade vi ett toppenläger på Älvåsa. 38 barn och ca 15 ledare + kökspersonal huserade tillsammans fredag - söndag. Finns massor med foton men hinner inte ladda ner (den dator jag alltid bloggar ifrån - pga foton i burken - är SÅ SEG. Jag fixar en macka eller går på toa under tiden foton laddas ned !??! Vädret var ju toppen, VARMT!!!! Både ledare och barn var sega i bland och vi fick hela tiden hälla vatten i barn för att de skulle orka. Det var en mix av lekar, tävlingar (två lag; lejonen och björnarna), dramaföljetong av ledare, bad i sjön, vattenlek med såpad bana och vattenkrig. Badring efter motorbåt, minigolf, tipspromenad, smyga och burken, ansiktsmålning, mygg, ballongvridning, svettigt, barnen bakade 98 cupcakes o garnerade alla, dansträning, bollsport, mygg igen, grillning, äta massor med god mat, godis o glass! Lägerbål vid stranden där vi grillade mashmallows och sjung! Barnen var härliga och alla barnledare gjorde ett fantastiskt jobb!

I går kl 17.15, när jag kom hem, så hoppade jag direkt i säng pga svår migrän. Gick upp vid 19.00, tog en macka och gick sen och la mig igen. Sov till 08.00 i morse! Andreas o jag åt frukost och sen var det dags för storhandling inför båtsemester. Jag har sen kl 10.30 packat och packat och packat! Nu ska vi strax åka, men först till pappa Sigurd med matvaror + säga hejdå. Jag ska försöka blogga när jag har tillgång till internetuppkoppling, kanske på Gotland. Annars så tystnar min blogg under ca 3 veckor. Men I´m back in august!

Njut nu av sommaren och gör mycket av det du tycker om och blir utvilad av! Det ska jag göra, känner mig en aning speeeeedad ;o)


Kram kram :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar