lördag 31 juli 2010

Angenäma dofter

I dag började jag dagen grymt sent. Vaknade kl 12.00!! Ska tilläggas att jag inte somnade förrän 04.00. Var uppe för länge... fixar inte det längre... har ju fyllt 40! Det var bakdag i dag. Har bakat 12 limpor, långpannebröd och flera tårtor. Är inte klar. Måste fortsätta i morgon. Fler tårtor...! Nästa lördag har ju maken o jag party! Båda har fyllt 40 år! Mycket förberedelser; ska bli ett riktigt garden-party!!! Bröddofter sprider sig i hela huset! Vi ses hos oss på lördag från kl 15.00. Det blir buffémat, tårtor, lite aktiviteter, musik, grillning & bad på kvällen.
Jag ser framemot festen!

Lite fler Gotlands-minnen kommer här:



Elin



Elin



En dag for vi upp till Fårö med hyrbilen. Vi tillbringade stor del av dagen på Sudersand. En underbar strand som vi ville visa barnen. Vi åt, slappade, solade och busade i vattnet. På kvällen for vi förbi raukarna på vägen hem. Och vi avslutade kvällen med pizza innan vi sussade gott i våra sängar!











Sudersand



Sudersand



Emelie softar (visar lite bikinibilder trots allt...)



Elin & Andreas roade sig med diverse sand...



Andreas



Andreas o tjejerna. Vi alla är rätt vilda i vattnet. En riktig bad-familj. Ser vi vatten och inte får hoppa i, då blir det jobbigt!



Elin äter mat

Näst sista dagen på Gotland så var jag och tjejerna i Visby hela dagen. Vi åt god lunch och god glass. Vi shoppade mycket och kände oss nöjda på eftermiddagen. Det var dock veckans varmaste dag, så vi höll på att duka under av hettan.



Den här hittade vi till Felix. Vi postade den samma dag till England



Mina underbara tjejer. Åh, vad jag är lycklig över dem!



Glass! När jag var lite så tyckte jag om glass, men som vuxen äter jag glass väldigt sällan. Har mest köpt glasspinnar från Hemglassbilen, till barnen. Men så för några år sedan var jag och maken på semester i Rom. Jag blev helt såld på italiensk glass. Sen dess så har jag alltid koll på om italiensk glass dyker upp. På Visby glass & glassmagasinet så finns det ju gränslöst med smaker. Vad ska man välja? Jag fick nästan beslutsångest! Om du vill äta god italiensk glass, prova glassen på café Dreambook i Sala.



Smakprov på dagens bakning. En citrontårta med chokladglasyr. Ska sen garneras med jordgubbar.



Chokladdoppade jordgubbar



Vår Hjalmar. Puss!



Elins ridlägerhäst Alba!



Elin vann skönhetstävlingen (hästen alltså) och kom 2:a (alla insatser under veckan)bland eleverna! Kul för henne! Hon är jätteduktig!

Nu är klockan 20:49. Ska fixa lite kvällsfika och lägga mig i soffan bredvid maken. Behöver det.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar