lördag 1 januari 2011

Lite av varje

En god och superenkel glasyr som piggar upp en enkel kladdkaka är:



100 g mörk choklad, med t ex hallonsmak, 1,5 dl vispgrädde och 1 tsk vaniljsocker. Värm grädden lätt, lägg i choklad och socker. Rör om tills allt har smält. Häll på kakan. Låt sen stelna minst 30 min i en frys. Vid servering; lägg på frysta hallon (i en hög) och strö generöst med chokladknappar över. Servera med vispgrädde. MUMS!




Elin har haft stora problem med magont i snart tre år. Vi har träffat läkare många gånger och hon har fått prova flera mediciner. I maj-10, gjordes en gastroskopi på Elin. Den utvisade att Elin är glutenintolerant. Sen i måndags har Elin ätit glutenfri kost och ska fortsätta med det i nio månader. Sen görs det ännu en gastroskopi för att se resultatet. Eftersom det har varit så jobbigt för Elin så hoppas jag att detta är svaret - lösningen. Men samtidigt accepterar vi det inte. Gud kan och vill hela Elin!

Vi får en hel del matvaror på recept, vilket är toppen, då glutenfri mat är ganska dyr. Sen kommer det att krävas mer av mig, "tänka om" i många situationer. Speciellt när hon är hemma hos någon annan. Här ser ni första leveransen!



Jag fick vid två tillfällen denna CD-skiva, m a o kunde jag ge bort en av dem. Det är familjen Gniste i Uddevalla som planerade och genomförde en tacksägelsegudstjänst i en statskyrka i Uddevalla. För er som inte känner till Håkan & Gunilla så kan jag kort nämna att för snart två år sedan började det en natt brinna i deras hus, alla kom ut ur huset, men Håkan fick 80-85 %-iga brännskador och extremt liten chans till överlevnad (har hört siffran 1 %, minns inte om den stämmer). Håkan är i dag ett levande mirakel och vi alla är så tacksamma för den nåd och kärlek Gud har visat gentemot hela familjen Gniste. CD:n som är en live-inspelning är en blandad mix med härliga sånger och underbar att lyssna på!



Sorry, att den är på snedden...

Kram Anette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar