lördag 1 januari 2011

Rolig rea

Mellan jul och nyår så gillar jag inte att trängas i affärer med en massa rea-törstande människor, men ju närmare nyår man kommer så blir det lite bättre. Något jag gillar att fynda är julpynt! Och det ska vara minst 50% rabatt. Ekonomin kan ju se lite olika ut för olika familjer, för oss t ex så hade vi det "tajt" när barnen var små. Men pga att vi båda jobbar heltid så är det annorlunda nu. Men jag gillar ändå fynd, så att nästan vem som helst kan slå till!!! Kolla här och se veckans fynd (rea-priset)!

Men först något jag inte har på bild: Tre röda pappersjulstjärnor från MIO (som hänger i många fönster) kostade 10 kr/st. Sen tillkommer dock kostnaden för sladd. Men 10 kr/st är ett fynd!!!



Elin och Emelie har varsin julstrumpa som jag hänger på dörrhandtagen till deras rum på julaftonsmorgonen. De strumpor de har är nu för små och är röda med ett nallehuvud. Det är roligt med nya (som de får ha tills de gifter sig) och jag fann dem på Nordik (Västerås). Inte mitt bästa fynd, men glad blev jagm eftersom märket var "Bruka".

2 julstrumpor: 140 kr/st



Gulliga tyghjärtan (Åhléns): 24,50 kr/st
Omslagspapper till nästa års julklappar (Gallerix): 45 kr



Kuddfodral, märke "Bruka": 72,50 kr



Röd skål, märke "Bruka": 45 kr



Åhléns:
Grytlappar 24,50 kr respektive 14.50 kr
Tygservetter (8 st): 29,50 kr x 2



Julförkläde (Åhléns): 49,50 kr



Trähjärta (Blomsterverkstan): 27,50 kr



Röda tyghjärtan, märke är "Bruka", men jag köpte dem på Blomsterverkstan. Jag köpte många, jag har dem i vår julgran. De kostade 17 kr/st.

Jag gillar inredning!

Har säkert missat några inköp men nu ska jag stupa i säng. Är SÅ trött!!!!

Nyårskram från lilla mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar