onsdag 16 november 2011

Shopping är kul

Shopping kan vara väldigt avledande. När jag shoppar så blir jag väldigt fokuserad. Ibland är det skönt. Att koppla bort en massa tankar. Att vara här och nu. Nu kan man ju lika gärna gå ut i skogen eller träna, men shopping är kul. Här kommer lite smakprov på vad jag köpte i Bath.



Lite julpynt till bland annat granen. Min jul är lantligt vitt och rött. Så fint!!!


Lerfigurer till krubban som jag ska göra till kyrkan. Två tegelpannor, halm, sand, stenar och stjärnor + dessa figurer! Hm... jag måste nog fixa några djur också.



Efterlängtad tekanna från Whittard. Köpte den till halva priset!




Svenska kronan ligger fortarande bra till gentemot engelska pundet. Det betyder att det är lite billigare där. I år var det ännu lägre priser. Vet inte om det beror på den finansiella oron i världen.

När jag är i England så brukar jag passa på att shoppa följande:

DVD-filmer/boxar på HMW
Produkter från Body shop (sådan prisskillnad...!!)
Engelska och amerikanska inredningstidningar
Papperspåsar (presentpåsar)
Vackra kort + kuvert
Inredningsprylar
Engelska böcker
Smink

Kläder, nepp inte alls. Hittar kläder bättre på hemmaplan. Däremot hittar mina döttrar massor av kläder i England.

Om du drar till England och vill ha tips, du är välkommen att höra av dig!

Nu ska jag sjunka ned i soffan. Jag är fortfarande väldigt trött. I dag har jag dock vilat HELA dagen. Jag började inte jobba förrän 17.30. Föräldramöte på grundskolan.

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar