måndag 14 november 2011

Går tiden fortare...?

Tycker alltid att november och december månader rullar på i väldig fart. Jag hinner inte riktigt med. Så mycket finns som man vill göra. Jag har varit jättetrött i dag, i går eftermiddag också. Fredag kväll blev mysig, bara maken och jag :o). Lördageftermiddag var jag på Afternoon tea hos min vän Solweig i Heby. Vi var ett gäng kvinnor från kyrkan som träffades. Vi mumsade friskt på scones, te, marmelad, kex, ost och choklad. Lördagkvällen tillbringade jag i soffan där jag förberedde predikan inför söndagens gudstjänst. Men söndageftermiddag blev lugnare. Pappa och bror Lars åt middag hos oss. Sen kom Elin hem från Örebro. Och nu är det måndagkväll och Andreas har åkt till Arlanda för hämta Emelie som kommer från London. Jag och Andreas var på bön i kyrkan tidigare i kväll. Det är så tillfredsställande att be. Och att få bönesvar. Det händer hela tiden. Jag behöver inte New Age, jag har Gud!

En dag i taget.Tänk på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar