måndag 4 oktober 2010

Trevligt värre

När jag cyklade från jobbet i fredags så tänkte jag att "va snabbt veckan har gått. Men helgen går ju också fort..." och det stämde. vips så är det måndag.

Var lite körigt efter jobbet i fredags, cyklade hem, skjutsade Emelie till bussen (skulle på Hajk), sen till pappa Sigurd för att hjälpa honom att packa. Min bror Christer hämtade honom i lördags. Pappa ska nu vara hos mina bröder i två veckor. Roligt för honom och lite avlastande för mig. Direkt efter pappa till stallet för att hämta Elin + kompis Maja. Maken kom hem tidigare än väntat så han fick sen uppgiften att skjutsa tjejerna till Largekul i kyrkan, i Heby. Jag åkte i stället och handlade lite kvällsmat till mig & maken. Fanns ingen ork att laga mat. Maken & jag blev dock inte själva under kvällen som jag hade trott, jag hade glömt anmäla tjejerna till Largekul och det var inställt :o(. Det blev "köpe-pizza" till Elin och "köpe-mat" till mig & maken.

Lördag morgon var det dags för tjej-utflykt. Jag, Farida, Annika, Sara, Åsa & Hanna for till Hälleforsnäs. Vi stannade till på Max i Eskilstuna (god bukfylla) innan vi fortsatte, körde lite fel, men till slut kom vi fram. Vi hade fyra timmar trevlig shopping! Det blev MÅNGA kassar när vi var färdiga! Jag vet inte HUR många gånger Annika & Åsa besökte provhytterna ;o). Efter gott fika i caféet åkte vi hem igen. Var hemma vid 18-tiden. Jag gjorde massor av fynd! Skinnjacka, blus, toppar, linnen, kläder till barnen & Andreas. Allt är jättefräscht och billigt!!

Söndag kl 06.15 vaknade jag med migrän. Tog migränmedicin och värktabletter och somnade om. Maken åkte till Falun för att predika i Pauls församling. Jag vaknade på förmiddagen och mådde bättre. Elin + kompis Ida skulle åka till hästarna i Vagersta för att trav-köra. Jag skjutsade dit dem + handlade och sen hem igen. Vår granne Nina kom över en sväng och snart kom även Emelie & Åsa hem från kyrkan.

Sen var det dags för storstädning, det såg helt kaotiskt ut hemma. Åsa var så snäll (hon kunde nog inte säga nej, när jag frågade ;o) och dammade och dammsög undervåningen. Jag RÖJDE i tvättstugan, städade badrum, bytte sängkläder, sorterade kläder, började packa resväskan för Englandsresan, lagade mat mm. När jag sen satte mig ned kl 18.30 så var jag helt utpumpad!!!

Under kvällen sorterade jag papper, planerade och läste en deckare + tittade lite på tv. Sen SOV JAG GOTT!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar